Sunday 31 July 2011

Kisah Burung Wak-wak

  Pada suatu hari,kami pulang ke kampung bersama-sama hati yang gembira.Iyalakan,sekali-sekala ayah nak bawak pergi Air Panas Ulu Legong atau tok panggil 'LEGONG'.Semasa hari yang berikut juga,kami telah menjumpai peliharaan yang baru.Bukan kucing bukan arnab.Pelihararaan tu ialah sejenis burung.Spesiesnya juga pupus...Kena lesen la maksudnya!Tapi aku tidak mempunyai apa-apa lesen samada lesen memandu.Lagi-lagilah lesen peliharaan ini.
   Boleh jinak atau tidak aku langsung tak tahu tentang burung ni.Aku tidak biasa bela burung.Bagi makan sambau,Robird (singkatan daripada Robird Chamluv) tak mahu.Apa dia nak makan?Nasi?Ok,ok.Kita (atau lebih sesuai aku) cuba dulu.Belum cuba belum tahu.Oklah.Masanya untuk aku beredar.Skian,wassalam.

No comments:

Post a Comment